Siri-Mette Storvik

Høyskolelektor

Siri-Mette Storvik

Siri-Mette er høyskolelektor med emneansvar for PSY6161 Miljøterapi og PSY6915/30 Internship for psykologistudenter på Oslo Nye Høyskole.

Bakgrunn

Siri-Mette er utdannet barnevernspedagog, med en master i sosialfaglig arbeid med barn og unge fra Høgskolen i Innlandet. I sin master fordypet hun seg i betydningen av familiearbeid i rusbehandling.

Hun har flere års erfaring som miljøterapeut i ruskollektiv for ungdom, og som familieveileder og fagkonsulent. Hennes største faglige interesser er tilnærming og relasjoner innen miljøterapi.

Jobber med

• Underviser i miljøterapi
  • Følger opp studenter i internship

Annet

Deltatt i en podcastepisode i podcasten Psykt Interessant
Hva er miljøterapi, og hva innebærer jobben som miljøterapeut eller miljøarbeider? Mette har invitert høyskolelektor Siri-Mette Storvik som deler sin kunnskap og erfaring om temaet. Du får blant annet høre om miljøterapeutisk arbeid i ruskollektiv for ungdom, og hvordan man bruker kunnskapen fra faget i praksis.

Hør episoden her! God lytt!