jente med rød ullgenser holder to røde epler opp foran øynene sine som et par briller mens hun smiler

Mat og mental helse

Velkommen til forskningsseminaret "Mat og Mental Helse", en del av forskningsdagene ved Oslo Nye Høyskole. Forskere innen psykologi og helsefag fra Oslo Nye Høyskole vil ta for seg spennende problemstillinger knyttet til temaet mat og mental helse.

Arrangementet holdes i klasserommet K2, som ligger i kjelleren på Oslo Nye Høyskole. Du kan også bli med via Zoom ved å følge lenken under.

Eirik Garnås
Mat, betennelse og utmattelse – Hvordan kan unge spise seg til bedre energi og humør?

Camilla Lindvall Dahlgren
Spiseforstyrrelser i Norge – Hvordan går det med ungdommene våre?

Line Wisting
Hvordan fremme et positivt kroppsbilde og forebygge spiseforstyrrelser blant unge?

Peder Isager, Heidi Bjøntegaard, Marthe Gjerde Larsen
Venn1: Et lavterskel-tiltak for psykisk helsefremming i skolen. Hvordan fungerer det? … og fungerer det?

Kristine Svenningsen
Psykt bra mat! Et undervisningsopplegg i psykisk helse og sunn, bærekraftig mat.

Arrangementet er åpent for alle og det vil bli servert forfriskninger.

Bli med på Zoom