dame som sitter på gresset med en kaffe, bok og ipad

Studiestart 2023

Vi gleder oss til å ønske deg velkommen til årets studiestart!

Studiestart på campus

Datoer for studiestart for nye studenter (1. klasse og årsstudium):

Medisin 1+5: mandag, 14. august
Master i psykologi: onsdag, 16. august (merk at det er samme tid for både campus- og nettstudenter)
Freds- og konfliktstudier: mandag, 21. august
Internasjonale studier: mandag, 21. august
Statsvitenskap: mandag, 21. august
Psykologisk helsearbeid: tirsdag, 22. august
Medisin grunnfag: onsdag, 23. august
Fysioterapi: onsdag, 23. august
Ernæring: onsdag, 23. august
Kiropraktikk: onsdag, 23. august
Anvendt psykologi: torsdag, 24. august
Årsstudium i psykologi: torsdag, 24. august

På første studiedag møter du opp på høyskolen for registrering. Her får du en omvisning, en liten velkomsttale fra rektor, faginformasjon fra instituttleder og møte med studentrådgiver. I tillegg får du litt administrativ informasjon, blant annet om åpningstider, ID-kort, bibliotek, kantine og tilbud fra SiO. Det blir også servert lunsj! Rekkefølgen på aktivitetene kan variere, men alle grupper får bli med på alt.

Velkomstuka
Første studiedag får du også informasjon om velkomstuka – en uformell og inkluderende uke med hyggelige aktiviteter. Velkomstuka er i hovedsak et tilbud for førsteårsstudenter (1. klasse og årsstudium), men vi ønsker også andre- og tredjeårsstudenter velkommen til å delta om de vil det. Denne uken arrangeres i uke 35, rett etter studiestart.

Fadderstyret vil selge billetter til Velkomstuka under studiestart.

Pensumbøker
Akademika vil selge bøker på Loftet av høyskolen 14. august-1. september mellom kl. 10:00-15:00, nøyaktige tider kommer nærmere.
Her finner du "Kjøp og salg av pensumbøker"-side på facebook.

En god studiehverdag
Vi er opptatt av at du som student skal ha et trygt studiemiljø og en god studiehverdag. Våre studier inkluderer både fysiske undervisningsformer og bruk av digitale læremidler. For campusstudenter er undervisningen fysisk med støtte fra vårt digitale læringsunivers, og for nettstudenter er undervisningen digital med støtte fra frivillige og noen ganger obligatoriske fysiske samlinger og arrangementer.

Vil du komme i kontakt med andre studenter før studiestart? Da kan du melde deg inn i facebook-gruppen "Vi som skal starte på ONH!"

Se også Spørsmål og svar for nye studenter

Se hvordan studiestarten har vært tidligere:

Skal du studere på nett? Da finner du informasjon om studiestart for nettstudenter her!