nettstudent ved ONH

Studielivet som nettstudent

Hvordan er det å være nettstudent i dag? Vi har tilbudt alle studieretningene våre som nettstudier siden 2008, og vi har derfor jobbet med å etablere gode faglige og sosiale miljøer også for nettstudentene våre. Du kan involvere deg så mye eller lite som du ønsker.

Søk studier her

Sosiale nettstudier

Digitale arrangementer
Selv om du er nettstudent kan du likevel ha et aktivt studieliv og bli kjent med andre studenter. Vi har mange forskjellige digitale arrangementer du kan være med på, og her er noen av dem:

• Digital onsdagskaffe: En gang i måneden er det digital onsdagskaffe på Zoom. Studentlivskoordinator Susanne inviterer til et Zoom-møte og har satt sammen en Kahoot. Her samles studenten til småprat og det er et supert lavterskeltilbud for å se og skravle litt med andre studenter.
  • Digital Midttime-prat: Midttime-prat er små foredrag på cirka 30 minutter, disse arrangeres rundt en gang i måneden. Der prater forelesere, studenter eller eksterne om noe de syns er spesielt spennende å prate om, innenfor sine fagfelt. Her har du mulighet til å få faglig påfyll, samtidig som det er en arena der du møter andre studenter.
  • Foreningen for nettbaserte studenter: Foreningen jobber med å lage sosiale og faglige arrangementer spesielt for nettstudenter.

Digital studiestart
Digital studiestart er et arrangement for nettstudenter som gir en innføring i ditt nye liv som nettstudent. Du får bli kjent med foreleserne dine, møte dine fagveiledere og en innføring i læringsplattformen vår Qybele. Det er også digitale eventer der du får møte andre nettstudenter, og mulighet til å bli kjent med de nye medstudentene dine.

Finn ut når ditt studium har digital studiestart her →

Du blir sett og hørt selv om du sitter bak skjermen

I hvert emne får du faglig veiledning som skal hjelpe deg gjennom studiene. I noen emner er det også forumsdiskusjoner hvor du kommenterer på medstudenters arbeid. Det legges også til rette for å delta i kollokviegrupper med medstudentene dine. Du kan delta på kurs i akademisk skriving, og dine faglige veiledere er tilgjengelige for faglige spørsmål gjennom hele semesteret.

Nettverk og karriere også for nettstudentene

Det finnes mange forskjellige foreninger på høyskolen. Som nettstudent kan du engasjere deg i alle foreningene vi har, og vi har også en egen forening for nettstudenter.

Du har mulighet til å bestille veiledning med karriereveilederen når du måtte ønske underveis. Vi har også studentrådgivere som kan guide deg videre om du vil bygge på med studier, ta en master et annet sted, eller om du er usikker på studiene dine.

Snakk med en studieveileder →

Engasjerende studiemiljø

Mira, som tar en bachelor i internasjonale studier på nett, forteller at hun synes studentmiljøet er veldig godt. Hun anbefaler nye studenter å sette seg inn i hvilke muligheter høyskolen har for deg å kunne engasjere deg i, uansett om du studerer stedlig eller på nett.

Delta på det som er mulig av faglige og sosiale arrangementer. Det er koselig å bli kjent med medstudenter, forelesere og ansatte, og det hjelper også å vite at man ikke er alene.

Spesielt trekker Mira frem arrangementet Digital studiestart hvor hun fikk møtt medelever, forelesere og ansatte, samt fellesarrangementer, digitale forelesninger og samtaler.

Det setter et ansikt til forelesere og medelever, og gjør at terskelen for å ta kontakt blir lavere.

Les hele historien til Mira her →

Leter du etter en ansatt kan du se på våre ansattsider.  Bruk chatten om du ønsker å snakke med en studiekonsulent, eller bestill gratis studieveiledning om du vil ha en grundigere prat om studiemuligheten dine.

Lovisenberggata 13, 0456 OSLO
hei@oslonh.no

Åpningstider

Høyskolen
Mandag-fredag: 08:00-23:00

Lørdag og søndag: Loftet og lesesalen er oppe 08:00-23:00. Lesesalen i kjelleren er døgnåpen. Du må låse deg inn med studentkortet ditt.

Resepsjonen
Mandag-fredag: 09:00-15:30