Oslo Nye Høyskole tilbyr bachelor og årsstudium i organisasjonspsykologi (Foto: Getty Images)

8 grunner til å studere organisasjonspsykologi!

Publisert i Aktuelt om psykologi Onsdag 18. august, 2021 - 16:20 | sist oppdatert Onsdag 29. mars, 2023 - 14:43

Gå til studiesiden

1. Du får en relevant utdanning! Behovet for kompetanse om organisasjonspsykologi øker i takt med stadig mer innsikt i hvordan det psykososiale arbeidsmiljøet kan påvirke bedriftens resultater. Organisasjonspsykologi handler om de psykologiske prosessene som påvirker oss i arbeidslivet. Kunnskap om slike prosesser, og hvordan de påvirker oss som arbeidstakere, er grunnleggende for organisasjoners suksess. Fra et individuelt perspektiv er slik kunnskap også viktig for å ivareta arbeidstakeres motivasjon, helse og trivsel på arbeidsplassen.

2. Du får god kontakt med dine forelesere, de bryr seg om deg og vil at du skal gjøre det bra. Vi brenner for at du skal få mest mulig ut av årene dine som student. Du får undervisning av anerkjente forelesere og forskere som er eksperter innen sine områder. Dette gir deg en unik mulighet til å lære av de beste.

3. En utdanning du kan bruke til mye forskjellig! Du kan for eksempel jobbe med HR og personaloppfølging, som konsulent innen organisasjonspsykologi og rekruttering, eller jobbe med kompetanseutvikling.

4. Vi legger stor vekt på interaksjon og aktiv læring i undervisningen, blant annet gjennom diskusjoner, gruppeaktiviteter og ferdighetstrening. Vi er også opptatt av å gjøre undervisningen virkelighetsnær, ved å bruke reelle og tenkte eksempler fra arbeidslivet. På denne måten vil kunnskapen du får være direkte relevant for arbeidslivet, og nyttig uansett om du er arbeidstaker eller leder.

5. Du får mulighet til å lære praktiske ferdigheter som vil kunne komme til nytte i arbeidslivet. Du får blant annet økt kunnskap og ferdighetstrening innen kommunikasjon, konflikthåndtering og endringsledelse. Du kan velge mellom flere spennende valgemner, som gjør at du kan skreddersy din egen kompetanse innen organisasjonspsykologi.

6. Vi gir deg tett og personlig oppfølging, og grundige tilbakemeldinger. På Oslo Nye Høyskole gjør vi alt for at du skal få mestringsfølelse i studieløpet; vi setter fokus på gode undervisningsformer og aktiv læring. Hos oss er du ikke bare én i mengden – vi ser deg for den du er og vil være med å utvikle din kompetanse slik at du får den jobben du ønsker. Hos oss er klassene mindre, og forelesningene er ofte en blanding av forelesning og diskusjon.

7. Unik mulighet for praktisk erfaring gjennom internship som del av studiet. Det betyr at du får studiepoeng samtidig som du får teste ut hvordan det er å jobbe innenfor fagfeltet ditt! For mange av studentene på høyskolen er internship en vei inn i arbeidslivet, og det er mange som får seg jobb der de har hatt internship. Praktisk kunnskap ser utrolig bra ut på CVen!

8. En rekke kursmuligheter, som skrivekurs og kurs i studieteknikk. Vi har også en egen karriererådgiver som kan hjelpe deg med CV og søknader når du skal søke jobb.

Les mer om organisasjonspsykologi her

Meld deg på vårt nyhetsbrev