Studenter ved Oslo Nye Høyskole kan reise på utveksling til Australia (Foto: Getty Images)

Et semester i Australia

Allerede i juli reiser flere av våre studenter fra både bachelor i anvendt psykologi og bachelor i freds- og konfliktstudier på et utvekslingssemester til Australia. Noen drar til University of Queensland i Brisbane, mens andre drar til Edith Cowan University i Perth eller Swinburne University i Melbourne.

Publisert i Utveksling Mandag 21. februar, 2022 - 11:58 | sist oppdatert Tirsdag 29. mars, 2022 - 14:03

Semesteret du aldri glemmer

Felles for alle som tar et semester i utlandet er at de har 5-6 måneder foran seg spekket av nye opplevelser. De skal bo i et annet land, studere ved et annet universitet og bli kjent med australsk kultur. I tillegg møter de mange australske studenter og internasjonale  studenter fra andre land som også tar et semester ved samme universitet.

utveksling australia

Ellinor skal ta et semester i Brisbane (Foto: Privat)

“Jeg ønsker å ta et semester som study abroad student for flere grunner. Oppleve en ny kultur og utvikle meg selv kulturelt er noe av hovedgrunnen. Å møte folk fra hele verden, og ikke minst bli bedre og mer selvsikker på engelsken min, både muntlig og skriftlig. Derfor er Australia perfekt!

Jeg gleder meg til å gå på et stort, anerkjent universitet, og oppleve hvordan det er å være en del av et større studentsamfunn. I tillegg kan jeg utnytte muligheten til å studere fag som ikke finnes i Norge (i en bachelorgrad). Ikke minst gleder jeg meg til å reise rundt i Australia for å se ulike byer og en helt annen natur!”
– Ellinor, student ved ONH

Utdanningskvalitet med mange valgmuligheter

Studentene kan som regel velge å ta akkurat hvilke emner de vil. De kan velge mellom mange spennende emner innenfor eget fagfelt, eller sjekke ut en helt annen fagretning. Australske universiteter holder høy standard og har et bredt fagtilbud. Siden universitetene er så store er mangfoldet og studietilbudet enormt!

Ble du inspirert?

Vi hjelper deg i søknadsprosessen til alle universitetene vi samarbeider med. Du har i tillegg mulighet til å reise til studiesteder vi ikke samarbeider med, så lenge du søker selv og tar emner tilsvarende minimum 30 studiepoeng. Husk å sjekke med oss før du reiser slik at emnene helt sikkert blir godkjent som del av bachelorgraden din.

Her er en liste over universiteter i Australia vi kan hjelpe deg med å søke på:

• University of Queenslands
  • University of Wollongong