Norsk Ernæring forside
Tidligere student presenterte på ernæringskonferanse

I forbindelse med masteroppgaven var Christine Hillestad Hestevik med i et felles forskningsprosjekt mellom Oslo Nye Høyskole og Lovisenberg Diakonale Høgskole der hensikten var å utvikle kvalitet i ernæringsarbeid ved et sykehjem. Dette presenterte hun på Ernæringskonferansen til Norsk Selskap for Klinisk Ernæring (NSKE)

Publisert i Forskningspublikasjoner Onsdag 25. november, 2020 - 12:18 | sist oppdatert Onsdag 23. februar, 2022 - 15:13

Masteroppgave som evaluerer felles forskningsprosjekt

Christine Hillestad Hestevik avsluttet i 2014 sin bachelorgrad i ernæringsfysiologi ved Oslo Nye Høyskole og er nylig ferdig med en master i helsefagvitenskap ved Universitet i Oslo. Masteroppgaven var en evaluering av forskningsprosjektet mellom de to høyskolene og sykehjemmet.

Konferanse om underernæring som følge av sykdom

Konferansen med tema underernæring som følge av sykdom ble arrangert av NSKE 19. januar på Oslo Kongressenter. Temaene på programmet spente fra ernæring og pasientrettigheter til ernæringsbehandling og praksis til ulike sårbare grupper. Christine ble plukket ut til å holde et kort muntlig fremlegg på konferansen. Hun presenterte hun forskningssamarbeidet og resultatene fra evalueringen foran mange tilhørere fra fagmiljøet. Vi gratulerer Christine med flott innlegg!

Forskningsartikkel på vei

Christine har også i samarbeid med Marianne Molin (Førsteamanuensis ved Høgskolen i Oslo og Akershus og bistilling ved Oslo Nye Høyskole), Gerd Sylvi Sellevold (Førstelektor ved Lovisenberg diakonale høyskole) og Ella Heyerdahl (Høyskolelektor ved Oslo Nye Høyskole) skrevet en forskningsartikkel basert på resultatene fra denne evalueringen som snart er klar for innsending.