Hopp til hovedinnhold

Forskning ved Institutt for økonomi og administrasjon

Institutt for økonomi og administrasjon er det ferskeste instituttet ved ONH, og har hatt aktive studieprogrammer siden høsten 2021. Det forskes og undervises i dag innen instituttets fem sentrale fagområder (administrative fag, samfunnsøkonomiske fag, bedriftsøkonomiske fag, digital markedsføring, og ledelse). I tillegg finnes det aktiv forskning innen støttefagene metode og etikk, samfunnsansvar og bærekraft.

Instituttet har robust fagkompetanse, og er i ferd med å etablere solide fagmiljøer, innen de nevnte fagområdene. I 2021 finnes følgende publikasjoner for Institutt for økonomi og administrasjon:

“Muzzling social media: The adverse effects of moderating stakeholder conversations online”, Technology in Society, 64, 1-11. Av Buhmann, A., Maltseva K., Fieseler, C., & Fleck M. (2021).

“Influence of human versus AI recommenders: The roles of product type and cognitive processes”. Journal of Business Research, Volume 137 p. 13-27. Av Wien, Anders Hauge, Peluso, Alessandro M. (2021)

"The long-term economic effects of pandemics: toward an evolutionary approach", Industrial and Corporate Change. Av Beniamino Callegari, Christophe Feder (2021)

“The Antecedents and Consequences of Brand Personality: A Systematic Review", EuroMed Journal of Business. Av, Saeed, R., Burki, U., Ali, R., Dahlstrom, R. and Hashim Z. (2021)

“Determinants of Environmental Degradation in Saudi Arabia: Exploring the Unexplored. International", Journal of Energy Sector. Av Tahir, M., Hayat, A. and Burki, U. (2021)

Du finner ytterligere informasjon om enkeltansattes tidligere publikasjoner under de enkeltes ansattprofiler.

Se utvalgte forskningspublikasjoner