Ernæring – studiet om matens effekt på kropp og helse

Få inngående kompetanse om hvordan kosthold påvirker oss. Bli ernæringsekspert og bruk kunnskapen til å hjelpe andre til bedre helse og økt livskvalitet.

Hva er det i samfunnet eller miljøet rundet oss som påvirker kostholdet? Hvordan kan du bidra til at barn fra en tidlig alder får et godt matmiljø? Eller lære om hvordan eldre kan få i seg nok, riktig og god næring?

Ernæringskompetanse er stadig viktigere i samfunnet hvor folkehelsen møter økende utfordringer med livsstilssykdommer.

bachelor i ernæring kan du bestemme retningen med valgemner som blant annet inkluderer internship og få relevant arbeidserfaring. Hos oss kan du også få en innføring eller heve kompetansen din med kortere samfunnsrelevante studier og enkeltemner innen ernæring.