Hopp til hovedinnhold

Anders Hauge Wien

Professor II

Anders Hauge Wien

Anders er professor II ved Oslo Nye Høyskole, og er professor i markedsføring ved Handelshøgskolen på UiT - Norges arktiske universitet. 

Anders er utdannet siviløkonom og har en doktorgrad i markedsføring. Han forsker på temaer innen forbrukeratferd, digital markedsføring og sosiale medier. 

Bakgrunn

 

  • 2022 - : Professor ved Handelshøgskolen, UiT Norges arktiske universitet
  • 2013-2021: Førsteamanuensis ved Handelshøgskolen, UiT
  • 2013: PhD i markedsføring, UiT (2013)
  • 2008: Master i økonomi og administrasjon (siviløkonom), UiT (2008)
     

Jobber med

Undervisning og veiledningsområder:

  • Forbrukeratferd
  • Digital markedsføring

Faglige kompetanseområder:

Digital markedsføring, kunstig intelligens, CSR kommunikasjon, sosiale medier, matrelatert forbrukeratferd m.m.
 

Utvalgte publikasjoner

Publikasjoner i vitenskapelige tidsskrifter

  • Wien, A. H., & Peluso, A. M. (2021). Influence of human versus AI recommenders: The roles of product type and cognitive processes. Journal of Business Research, 137, 13-27. 
  • Wien, A. H. (2019). Self-presentation via electronic word of mouth–a reflective or impulsive activity?. Journal of Research in Interactive Marketing. 
  • Tafesse, W., & Wien, A. H. (2018). Implementing social media marketing strategically: an empirical assessment. Journal of Marketing Management, 34(9-10), 732-749.
Tilbake til toppen