Mia Brathagen Lie

Høyskolelektor

Mia Brathagen Lie

Mia jobber som høyskolelektor på Oslo Nye Høyskole og er emneansvarlig i PSY1250 – Kognitiv psykologi. I tillegg er hun faglig veileder, gjesteforeleser i andre emner og mye involvert i PSY2230 – Biologisk psykologi.

Hun har en bachelorgrad i psykologi fra Høgskolen i Innlandet (avdeling Lillehammer) og en mastergrad i læringspsykologi fra NTNU Trondheim. Hennes masteroppgave så på hvordan seksualundervisning kan påvirke holdninger til skeive blant barn og unge.

Mia har tidligere jobbet med undervisning og opplysningsarbeid for ungdom. Hennes faglige interesser er blant annet psykisk helse i skolen og blant minoriteter, biologisk og kognitiv psykologi, seksuell helse, samt hvilken rolle undervisning kan ha for barn og unges holdninger og psykiske helse.

Bakgrunn

• Bachelor i psykologi fra Høgskolen i Innlandet, avdeling Lillehammer
  • Master i psykologi - studieretning læring – hjerne, atferd og omgivelser fra NTNU Trondheim