Stein-Erik Wendel

Høyskolelektor

Stein-Erik Wendel

Stein-Erik er utdannet markedsøkonom fra Norges Markedshøyskole (NMH) i Oslo. Han underviser ved instituttet for økonomi og administrasjon i emnet Strategi.

Han har erfaring som bedriftsrådgiver i PA Consulting og har arbeidet med markedsorganisasjoner med fokus på strategi, forretningsutvikling og kompetanseutvikling.

Stein-Erik har blant annet jobbet som prosjektleder i tre år tidlig på 90-tallet for bedriftsmarkedsdivisjonen, da forvaltningsvirksomheten i Televerket gjennomførte omstillingen og forretningsorientering til Telenor. Videre har han 25 års erfaring som direktør i Orkla Foods med ansvar for virksomhetens merkevarer til Out of Home markedet i Norge. Orklas merkevarer har i denne perioden hatt sterk vekst og styrket sine markedsposisjoner og -andeler betydelig. Stein-Erik arbeider fortsatt som rådgiver i konsulentselskapet Emendor med merkevarebedrifter.

Undervisnings- og veiledningsområder

• Emnet ØKAD2240 Strategi i bachelor i økonomi og administrasjon

Arbeidserfaring

• Ledet en organisasjon med 60 medarbeidere – innen marketing, innovasjon og salg
  • Har jobbet med vekst og utvikling av sterke merkevarer og unike matkonsepter
  • Ansvarlig for forhandlinger med dagligvare- og retailkjeder i Norge
  • Trent nyansatte medarbeidere i Orklas merkevarekompetanse
  • Trent salgsorganisasjonen i effektiv bruk av CRM og verdiskapning

• Bachelor i markedsføring, NMH
  • Ledet Sales Academy i Orkla, og har trent ca. 200 ledere og kundeansvarlige
  • Gjennomført alle Orklas kompetanseprogrammer

Jobber med

Undervisning i ØKAD2240 Strategi som høyskolelektor ved institutt for økonomi og administrasjon.