lånekassen logo

Få stipend og lån fra Lånekassen

Alle våre studier er godkjent for støtte av Lånekassen. På lanekassen.no kan du søke om lån og stipend.

Du kan søke stipend og lån i Lånekassen for alle studieprogram ved Oslo Nye Høyskole. Du kan søke om lån før du har fått svar angående studieplass. Lånekassen behandler først søknaden, deretter må vi bekrefte at du er student hos oss. Det vil si at du først kan motta studiestøtte etter at du har blitt student. Dette er fordi Lånekassen skal være helt sikre på at du faktisk har blitt student.

Slik fungerer det:

1. Søk om lån og stipend på lanekassen.no.
  2. Lånekassen behandler søknaden din.
  3. Deretter må vi, lærestedet, bekrefte at du er student hos oss. Du må signere kontrakt og logge inn på læringsplattformen Qybele før vi kan bekrefte til Lånekassen at du er en aktiv student. Studenter som studerer på campus vil bli logget inn i Qybele på første studiedag.
  4. Du vil få utbetalt støtte fra Lånekassen innen kort tid når du har startet på studiet ditt.

Søknadsfrister for å søke stipend og lån til utdanningen

For å søke til høstsemesteret: Du kan søke fra midten av mai. Søknadsfrist er 15. november.

For å søke til vårsemesteret: Søknadsfrist 15. mars

Utbetaling av støtte for studenter på campus

Når du møter opp til studiestart, vil vi sende bekreftelse til Lånekassen på at du er student hos oss, og du vil få utbetalt støtte fra Lånekassen innen kort tid.

Utbetaling av støtte for nettstudenter

Du må signere kontrakt og logge inn på læringsplattformen Qybele før vi kan bekrefte til Lånekassen at du er en aktiv student. Du vil motta støtten kort tid etter at du har logget inn som student første gang.

Deltidsstudent?

Da får du også støtte for studiet ditt. Du vil få støtte for nøyaktig det antall studiepoeng du planlegger å ta. Ser mer informasjon om dette på denne siden.

Forsinkelser i studiene og lånekassen

Er du forsinket med 60 studiepoeng eller mer har du ikke krav på støtte fra Lånekassen. Det er mulig å ta igjen forsinkelsen ved for eksempel å ta eksamen/studiepoeng uten å motta støtte. Når du har tatt igjen noe av forsinkelsen og forsinkelsen er mindre enn 60 studiepoeng vil du kunne søke om støtte igjen.

Nyttige lenker

Du kan lese om omgjøring fra lån til stipend på Lånekassen sine sider her.

Få mer informasjon om stipend og lån på lanekassen.no.

lånekassen logo