Kostveiledning ved studentklinikken

Som en del av bachelorgraden i ernæring vil du som student møte en klient som ønsker dine råd!

Studentklinikken er en del av emnet forebyggende ernæring og helsearbeid i praksis. Som tredjeårs-student vil du gi gratis veiledning og kostråd i forbindelse med en rekke utfordringer som mange er opptatt av:

• forebygging av livsstilssykdommer
  • vektreduksjon
  • vektoppgang
  • trening
  • matintoleranser
  • optimering av kosthold
  • graviditet

studentklinikken på oslo nye høyskole

Konsultasjon

I dag blir kostveiledningene gjennomført enten fysisk ved høyskolen eller som videokonsultasjon på nett. Fordelen med videokonsultasjon er at klienten og kostveilederen kan sitte på hver sin side av landet, og fordelen med fysisk konsultasjon er at kostveilederen kan ta antropometriske mål ved hjelp av Tanita vekt. Begge deler vil være god erfaring å ha med seg. Det vil også være en klinisk ernæringsfysiolog tilstede på alle konsultasjonene.

Er du interessert i å få kostveiledning?

To ganger i året vil vi sette opp timer som du kan booke til kostveiledning, via følgende lenke: www.oslonyehoyskole.bestille.no.  Har du spørsmål kan du kontakte studentklinikken på kostveiledning@oslonh.no.

Velkommen til kostveiledning på Oslo Nye Høyskoles studentklinikk!