Oslo Nye Høyskole flytter fra Lovisenberg til Adamstuen i januar 2025. Her representert ved ledelsen, f.v.: administrerende direktør Morten Danielsen, rektor Sander Sværi, og administrasjonssjef Keeley Welford Johansson. Foto: Oslo Nye Høyskole/Thomas Strømstad

ONH flytter til Adamstuen

Etter flere år med positiv utvikling på campus Lovisenberg har Oslo Nye Høyskole (ONH) behov for en ny og større campus. Valget har falt på Adamstuen med sine flotte uteområder, moderne lokaler og gode beliggenhet.

Publisert i Nyheter Tirsdag 30. januar, 2024 - 13:39 | sist oppdatert Tirsdag 30. januar, 2024 - 16:11

16 år har gått siden høyskolen leide én etasje i dagens hovedbygning på Lovisenberg. Siden den gang har høyskolen vokst betydelig, og vi er nå så mange studenter og ansatte at vi trenger mer plass.

Campus Lovisenberg er en grønn lunge i Oslo. Her har vi hatt svært fine år sammen med vår gode nabo Lovisenberg Diakonale Høyskole. Når vi nå flytter, er vi glade for at vi fant det perfekte stedet bare 900 meter borti veien. Vi skal skape vårt nye hjem i det som tidligere var lokalene til veterinærhøyskolen. Skolebygget skal nå rehabiliteres med fokus på størst mulig grad av gjenbruk, for å skape gode fasiliteter for studenter og ansatte ved ONH.

Vår nye campus har allerede flotte lokaler, og med de planlagte oppgraderingene ligger alt til rette for et veldig godt læringsmiljø for våre studenter, sier rektor Sander Sværi.

Linstow kjøpte en andel av den gamle veterinærhøyskolen i 2022, og samarbeider med Oslobygg om en felles, helhetlig reguleringsplan for det totalt cirka 70 mål store området. Tomten, som tidligere var stengt for publikum, er åpnet og fylles nå med liv og spennende nye konsepter som kunstatelier, treningssenter, kontorer, dagligvare, Deichman bibliotek og åpne uteområder.

Med 3500 studenter og 150 ansatte, har ONH blitt en stor og viktig utdanningsinstitusjon som bidrar til både kompetansen i samfunnet, og utviklingen av nærmiljøet. Med flotte grøntområder utenfor, og Deichman som nabo, blir dette et fantastisk område for både studenter, ansatte og nærmiljøet, avslutter Sværi.

ONH flytter til Adamstuen i januar 2025.