Oslo Nye Høyskole tilbyr et spennende bachelorprogram i digital markedsføring og ledelse (Foto: Getty Images)

8 grunner til å studere digital markedsføring og ledelse på Oslo Nye Høyskole

Fra høsten 2022 tilbyr ONH bachelor i digital markedsføring og ledelse på nett. Hvorfor starte på akkurat denne bachelorutdanningen? Her er 8 gode grunner!

Publisert i Aktuelt om digital markedsføring Fredag 9. april, 2021 - 15:39 | sist oppdatert Onsdag 29. mars, 2023 - 12:38

Gå til studiesiden

1. Oslo Nye Høyskole tilbyr Norges første og eneste bachelorstudium som kombinerer både digital markedsføring og ledelse. Digitalisering utfordrer og endrer markedsføringsfeltet, og kunnskap om digital markedsføring er viktig for arbeidsgivere i en rekke bransjer. Ledelse skjer på alle nivå i en bedrift, og evnen til å kombinere kunnskap om digital markedsføring med kunnskap om ledelse av prosjekter og andre er viktig i arbeidslivet. Med en bachelor i digital markedsføring og ledelse velger du en innovativ utdanningsvei, som byr på mange spennende jobbmuligheter i en rekke forskjellige bransjer.

2. Oslo Nye Høyskole har de siste årene hatt blant Norges mest fornøyde studenter (tall fra NOKUTs studiebarometer 2021)! At du som student trives på høyskolen er viktig for oss. Du møter engasjerte ansatte som er opptatt av at du skal føle deg hjemme. Vi legger til rette for og oppfordrer deg til å engasjere deg ved siden av studiene, for eksempel i foreningene våre. Du vil møte forelesere, forskere og professorer som brenner for faget sitt, og som er noen av landets beste formidlere.

3. Bachelorstudiet digital markedsføring og ledelse er fremtidsrettet og oppdatert med den siste kompetansen innenfor fagfeltet. Du lærer om hvordan virksomheter skaper verdi for både kunden, aksjonærer og samfunnet, og hvordan man gjennom kreative og målrettede virkemidler innenfor markedsføring treffer forbrukeren med effektive budskap.

4. Mulighet for internship som en integrert del av studieløpet. Det betyr at du får studiepoeng for å teste ut hvordan det er å jobbe i bransjen! Flere av studentene på Oslo Nye Høyskole har senere fått jobb i bedriften der de hadde internship. Dette er en helt unik anledning til å skaffe seg praktisk erfaring, og til å bygge deg et nettverk i arbeidslivet!

5. Du kan dra på utveksling ved anerkjente utenlandske universiteter i løpet av studietiden. Utveksling er en fin måte å kombinere studentlivet med reising. Du kan få venner fra hele verden, oppleve nye kulturer og se steder du kanskje ellers ikke ville sett. I tillegg kan et utvekslingsopphold heve kompetansen din og gjøre deg bedre rustet for arbeidslivet. Tre av fire arbeidsgivere oppgir at de ser det som positivt at en søker har studert i utlandet.

6. Gode muligheter for å knytte kontakter i bransjen i inn- og utland gjennom internasjonale toppforelesere. Melissa Malka Busch-Christensen, er høyskolelektor og emneansvarlig for flere emner som tilbys i bachelor- og årsenheten i digital markedsføring og ledelse, og et godt eksempel på dette. Før hun ble høyskolelektor har hun blant annet jobbet i PR- og kommunikasjonsbyrået Hill&Knowlton, og vært markedssjef for CHANEL Fragrance&Beauty. Hennes egen erfaring fra arbeidslivet kombinert med kompetansen som høyskolelektor, vil gi deg en unik og ekte forståelse av hvordan utdannelsen din vil bli brukt i arbeidslivet.

7. Oslo Nye Høyskole er ledende på fleksibel utdanning. Med nettstudier kan du studere hvor og når du vil, gjennom vår brukervennlige og innovative digitale plattform, som er skreddersydd for deg. Læringsplattformen vår, Qybele, er rangert som topp tre i Norge (tall fra NOKUTs studiebarometer 2021).

8. På Oslo Nye Høyskole gjør vi alt for at du skal få mestringsfølelse i studieløpet. Du møter varierte undervisningsformer, opplever aktiv læring og får gratis kurs i akademisk skriving og studieteknikk. Hos oss er du ikke bare én i mengden – på Oslo Nye Høyskole ser vi deg for den du er og vil være med å utvikle din kompetanse slik at du får den jobben du ønsker. Vi gir deg tett og personlig oppfølging og grundige tilbakemeldinger.