Podcast - Andre podcaster

Fysi Podcast

Fysi Podcast har laget en serie om langvarige smerter i samarbeid med Oslo Nye Høyskole. I podcasten hører du hvordan en fysioterapeut håndterer pasienter som har hatt vondt lenge. Episodene formidler praksisnær kunnskap om hvordan man kan ha en moderne og helhetlig tilnærming til pasienten. Gustav Bjørke og Kristine Green Sandvik tar oss igjennom hva man bør fokusere på i en god historietakning, undersøkelse og behandling. Du får også høre om hva litteraturen og forskningen sier om tematikken da seniorforsker og psykologspesialist Henrik Børsting Jacobsen snakker med Fredrik Sjøberg om medisinsk uforklarlige smerter.

Podcastseminar om smerte

Anamnesen med langvarig smertepasienter - Gustav Bjørke & Kristine Green Sandvik (Del 1)
Publisert 19. april 2020

Hvordan undersøke? Hva er smerte? - Gustav Bjørke og Kristine Sandvik (Del 2)
Publisert 27. april 2020

Fra teori til praksis, hør Hannes historie - Gustav Bjørke & Kristine Sandvik (Del 3)
Publisert 3. mai 2020

Medisinsk uforklarlige smerter - Henrik Børsting Jacobsen & Fredrik Sjøberg
Publisert 10. mai 2020

Er du interessert i å høre flere episoder fra Fysi Podcast som ikke har vært i samarbeid med Oslo Nye Høyskole, kan du finne de her: fysi.no

Selvkritisk podcast

Selvkritisk er en podcast laget av psykologene Aksel Inge Sinding og Sigrid Skeide, som også har laget bok med samme navn. Sigrid er høyskolelektor ved Institutt for psykologi her på ONH. Programlederene tar for seg de vanligste temaene vi mennesker er mest selvkritiske rundt, du får også møte helt vanlige mennesker som har slitt med å hanskes sin indre kritiker.

Marit Kolby i podcast

Bak maten med Caroline

Marit Zinöcker

Ernæring og ultraprosessert mat