Elin Sørli Kildahl

Høyskolelektor

Elin Sørli Kildahl

Elin er klinisk ernæringsfysiolog og fagansvarlig for ernæringsstudiet. Hun foreleser i flere ulike temaer på bachelorstudiet i ernæring og medisinstudiet 1+5 samt medisin grunnfag. Elin har vært tilknyttet høyskolen siden hun var ferdig utdannet i 2006. Hennes interessefelt i tillegg til ernæringsfag er kjemi.

Faglige kompetanseområder
Elin har en master i klinisk ernæring fra Universitetet i Oslo. Hun har også bakgrunn i kjemi og farmasifag fra Universitet i Oslo.

Klinisk erfaring
Elin har også jobbet ett år som klinisk ernæringsfysiolog på Godthaab rehabiliteringssenter i Bærum. I tillegg har hun gjennom mange år vært jevnlig engasjert som klinisk ernæringsfysiolog ved Montebellosenteret, en nasjonalt helseinstitusjon for kreftpasienter og pårørende. Her jobber hun med undervisning, kokekurs, gruppesamtaler og individuell oppfølging.

Jobber med

Undervisning og veiledningsområder
Elin underviser bla. i biokjemi, makronæringstoffer, energiomsetning, metabolsk regulering og kreft. På medisinutdanningen 1+5 underviser hun i generell- og organisk kjemi, samt biokjemi.

Utvalgte publikasjoner

Annet