Umar Burki
Førsteamanuensis
Umars primære forskningsfokus er på tillitsforhold i næringslivet og logistikk.
Han har publisert bredt innenfor sine fagområder. På grunn av viktigheten av klimaendringer, fokuserer hans nåværende forskning på grunnleggende bærekraftsdilemmaer på økonomisk, forretningsmessig og samfunnsmessig nivå.
Så langt har Umar redigert og publisert to lærebøker. Han har fast stilling som førsteamanuensis ved Universitetet i Sørøst-Norge (USN).
Bakgrunn
- Ph.D. i logistikk (spesialisering i bedriftslogistikk), Høgskolen i Molde, Norge
- MSc i industriell logistikk, Høgskolen i Molde, Norge
- Master i økonomi, B.Z University, Multan (Pakistan)
Jobber med
Undervisning og veiledning:
- Logistikk
- Bærekraftig drift
- Bedriftsmarkedsføring
- Markedsføring
- Masteroppgaver
Utvalgte publikasjoner
Nylige publikasjoner
- Burki, U, and Tahir, M. (2022). Determinants of environmental degradation: Evidenced-based insights from ASEAN economies, Journal of Environmental Management, in press.
- Toseef Azid, Umar Burki, Muhammad Junaid Khawaja, Nasim Shah Shirazi, and Muhammad Tahir (2022), Labor Economics in an Islamic Framework, Taylor & Francis Group Publishers, UK.
- Umar Burki, Toseef Azid and, Robert Dahlstrom (2021). Foundations of a Sustainable Economy: Moral, Ethical and Religious Perspectives, Taylor & Francis Group Publishers, UK.
- Burki, U., Najam, U. and Dahlstrom, R. (2021). Measuring Environmental Performance in Business-to-Business Relationships: A Bibliometric Review, Marketing Intelligence & Planning, 40 (2), 205-226.
- Glavee-Geo. R., Burki, U., and Buvik, A. (2020). Building Trustworthy Relationships with Smallholder (Small-scale) Agro-commodity Suppliers: Insights from the Ghana Cocoa Industry. Journal of Macromarketing, 40 (1), 110-127.
- Burki, U., Ersoy, P., and Dahlstrom, R. (2018). Achieving Triple Bottom Line Performance in Manufacturer-Customer Supply Chains: Evidence from an Emerging Economy. Journal of Cleaner Production, 197, 1307-1316.
- Burki, U., and Dahlstrom, R. (2017). Mediating effects of green innovations on interfirm cooperation. Australasian Marketing Journal, 25(2), 149-156.