Forskningassistent

Søk om forskningsstipend

Forskning er en måte du kan engasjere deg på ved siden av studiene. Det kan være relevant for det du ser for deg å gjøre etter studietiden. Dersom du allerede er tilknyttet et forskningsprosjekt og er over halvveis i bachelorgraden din her ved høyskolen kan du søke om stipend. Da kan det bli enda lettere å kombinere forskning med studier.

Forskning ved siden av studiene er nyttig:

• du får et annet perspektiv på fagområdet ditt
  • du får et mer bevisst forhold til litteraturen
  • du kan se om forskning er noe du trives med
  • du får et nettverk du kan ha glede av videre i dine studier og evt. forskning

For å gjøre det lettere for deg å kombinere studier med forskning kan du nå altså søke om økonomisk støtte til forskningen gjennom Oslo Nye Høyskoles forskningsstipend. Forskningsstipendet er på 25.000 NOK og utbetales i to rater; midt i 5. og 6. semester. Søknadsfristen er 15. november og 15. mai hvert år.

Hva kreves av deg for innpass på ?

Du må gå på et bachelorstudium ved høyskolen. På søknadstidspunktet må du gå på 4. eller 5. semester. Det er krevende å forske, slik at du må ha gode karakterer for å komme i betraktning for stipendet. Søknaden må inneholde:

• Fullstendig utfylt søknadsskjema
  • Motivasjonsbrev (1 side)
  • CV
  • Attest fra relevante kurs du eventuelt har tatt
  • Prosjektbeskrivelse (max 10 sider), inkludert sammendrag.
  • Veiledere: CV og publikasjonsliste
  • Erklæring fra veiledere
  • Bekreftelse fra sentrale partnere i prosjektet på at din deltagelse er klarert.
  • Eventuelt nødvendige godkjenninger

Alle dokumenter lastes opp i søknaden nederst på siden. Merk at søknaden ikke behandles før søknadsfristen og at den må være komplett med alle nødvendige vedlegg for å komme i betraktning.

Har du lyst til å engasjere deg innen forskning?

Om du ikke allerede er i gang er det alltid mulig å knytte seg til forskningsprosjekter du synes er spennende. Ta kontakt med interessante fagmiljøer som forsker innen områder du er interessert i og hør om de har behov for arbeidskraft mot veiledning. Dette må du gjøre på egen hånd.

Dersom du finner et egnet sted kan du samle sammen dokumentasjonen du trenger for så å søke om forskningsstipend fra Oslo Nye Høyskole. Hensikten med forskningsstipendet er å gjøre det lettere for deg som driver med forskning ved siden av studiene å ha råd til å legge ned den tiden vi vet at det vil kreves av deg.

Vi ønsker deg lykke til!

Information message

Du kan trekke samtykket ditt når du ønsker ved å følge informasjon i e-post/SMS, eller ved å kontakte ONH. For informasjon om ONHs behandling av dine personopplysninger, se vår personvernerklæring.
Maksimalt 5 filer.
64 MB grense.
Tillatte typer: txt, rtf, pdf, doc, docx, odt, ppt, pptx, odp, xls, xlsx, ods.

Statusmelding

Husk at søknaden ikke kan behandles før alle nødvendige vedlegg er mottatt. Vent derfor med å søke til du har en komplett søknad.