Fagskole

Nettstudier

Digital Product Development 30 sp

Er du interessert i en karriere innen utvikling av digitale produkter? Ønsker du å lære grunnleggende frontend-utvikling og UX-design? Da er dette studiet for deg! Digital Product Development gir en praktisk introduksjon til design og utvikling av digitale produkter.

* Pris pr. semester. Registreringsavgift og utgifter til materiell kommer i tillegg
Opptakskrav: Generell studiekompetanse
Studiested: Nettstudier
Studiestart: Høst og vår
Studieomfang: Heltid
Lånekassen: Godkjent
Eksamen: Nettbasert prosjekteksamen
Fysisk oppmøte: Nei
Undervisningsspråk Norsk og engelsk

Studiet passer for aspirerende utviklere og designere som ønsker å skape brukervennlige og attraktive webgrensesnitt.

Hva er frontend-utvikling og UX-design?

Frontend-utvikling handler om å bygge den delen av en nettside eller applikasjon som brukerne ser og interagerer med. Dette innebærer bruk av språk som JavaScript, HTML og CSS for å lage visuelle elementer og funksjoner.

UX-design (User Experience Design) fokuserer på å gjøre digitale produkter enkle og behagelige å bruke. Det innebærer å forstå brukerbehov og -atferd, og designe løsninger som gir en god brukeropplevelse

Hva lærer du?

Studiet består av fire emner som dekker webutvikling, AI-integrasjon, UX og Design Thinking.

Du lærer blant annet:

• Programmering med bransjestandarder
  • Integrasjon av AI i webapplikasjoner
  • Prinsipper for Design Thinking og UX-design
  • Forståelse av brukerbehov og adferd
  • Konseptutvikling med Design Thinking og brukersentrert design

Arbeidsrelevans

Studiet gir deg de grunnleggende ferdighetene du trenger for å begynne med frontend-utvikling og UX-design.
Etter studiet får du kompetanse om:

• Frontend-utvikling: Bygg visuelle og interaktive deler av nettsider og apper.
  • Brukersentrert design og UX: Lag produkter som er enkle og behagelige å bruke.
  • Produksjon av digitalt innhold: Skap engasjerende innhold for ulike plattformer.
  • Design og produktutvikling: Utvikle nye digitale produkter fra idé til ferdig løsning.

Dette er et fleksibelt studium, og du kan studere når og hvor du vil. Det er ingen obligatoriske samlinger eller møteplikt.

Se hvert enkelt emne for pensum.

Se hvert emne for beskrivelse av eksamen og arbeidskrav.