Kateryna Reiby
Førsteamanuensis
Kateryna forsker på hvordan mennesker interagerer med digitale teknologier slik som kunstig intelligens, «wearables» og internettplattformer. I forskningen hennes fokuserer hun på hvordan disse teknologiene former menneskers opplevelser, relasjoner med andre mennesker, så vel som menneskers selvforståelse.
Bakgrunn
- Bachelor i sosiologi ved Kyiv-Mohyla Academy
- Master i strategisk markedsføringsledelse ved Handelshøyskolen BI
- PhD in Business and Economics (with specialization in Marketing) fra Handelshøyskolen BI
Jobber med
Undervisning og veiledningsområder
- Digital transformation
- Forretningsmodeller
- Forbrukeratferd
Faglige kompetanseområder
Artificial intelligence, digital self-tracking, corporate communications, gamification, interoception, anthropomorphization.
Utvalgte publikasjoner
Publikasjoner i vitenskapelige tidsskrifter
- Buhmann, A., Maltseva K., Fieseler, C., & Fleck M. (2021). Muzzling social sedia: The adverse effects of moderating stakeholder conversations online. Technology in Society, 64, 1-11.
- Maltseva, K. (2020). Wearables in the workplace: The brave new world of employee engagement. Business Horizons, 63(4), 493-505.
- Trittin, H., Fieseler, C., & Maltseva, K. (2019). The serious and the mundane: Reflections on gamified CSR communication. Journal of Management Inquiry, 28(2), 141-144.
- Maltseva, K., Fieseler, C., & Trittin-Ulbrich, H. (2019). The challenges of gamifying CSR communication. Corporate Communications: An International Journal, 24(1), 44-62.
- Maltseva, K., & Lutz, C. (2018). A quantum of self: A study of self-quantification and self-disclosure. Computers in Human Behavior, 81, 102-114.
Annet
Publications: Google Scholar