Nettstudier

Idrettsernæring 30 sp

Har du tenkt på hva man bør spise for å prestere godt på trening? Hva skjer egentlig i kroppen når vi beveger oss, og hvordan kan vi legge opp øvelser, programmer og måltidsmønster for ulike grupper og utøvere?

* Pris pr. semester. Registreringsavgift og utgifter til materiell kommer i tillegg
Opptakskrav: Generell studiekompetanse
Studiested: Nettstudier
Studiestart: Høst og vår
Studieomfang: Heltid og deltid
Lånekassen: Godkjent
Eksamen: Nettbasert
Fysisk oppmøte: Nei

Kroppens prestasjonsevne innen idrett påvirkes av hva man spiser. Dette gjelder alle som driver med idrett, uansett nivå. Dette er noe av det du vil lære mer om i Idrettsernæring.

Dette studiet vil gi deg en forståelse av fysisk aktivitet, mat og kropp som du kan ta med deg inn i idretten, på kjøkkenet og i arbeidshverdagen. Et fokus på praktisk anvendelse av teori gjør at du vil sitte igjen med et bedre grunnlag for å kunne veilede andre innenfor trening og ernæring.

Hva lærer du?

I dette studiet lærer du blant annet om:

• Matvarer og næringsstoffer
  • Kroppens oppbygging og funksjoner
  • Fysisk aktivitet og helse
  • Treningsplanlegging
  • Ulike aktivitetstyper
  • Næringsbehov ved trening

Vår digitale læringsplattform

Dette nettstudiet gjennomfører du på læringsplattformen vår Qybele, og den gir deg muligheten til å studere når og hvor du vil. Gjennom Qybele får du personlig veiledning, i tillegg til et digitalt klasserom hvor du kan følge undervisning, diskutere og møte forelesere og medstudenter. I tillegg vil en studentrådgiver følge deg gjennom hele studietiden.

Jobbmuligheter og videre studier

Kunnskap om idrettsernæring er nyttig i yrker hvor du jobber med trening, mat og helse. Eksempler på slike yrker er:

• Personlig trener
  • Idrettstrener