Mannlig student som sitter ved vindu på bibliotek med laptop og bøker

Faglig godkjenning av utdanning

Har du studert et annet sted tidligere? Dersom du har gjennomført studier du tror tilsvarer emner på ditt studieprogram ved Oslo Nye Høyskole, kan du søke om faglig godkjenning av tidligere utdanning her.

Faglig godkjenning ble tidligere kalt godskriving og fritak fra tidligere utdanning.

For å få  godkjent tidligere avlagte emner må du fylle ut søknadsskjemaet nederst på denne siden. Du kan bruke samme skjema til å søke om faglig godkjenning av ett eller flere emner. Du kan også søke om faglig godkjenning av et tidligere avlagt emne som valgemne.

Pass på at du

• fyller ut alle punkter i skjemaet
  • legger ved all dokumentasjon vi ber om
  • spesifiserer hva du ønsker å få godkjent og hvilke emner ved Oslo Nye høyskole du mener dette tilsvarer

Beskrivelser av alle våre emner finner du under den enkelte studieprogramside.

Søknaden kan ikke behandles før den er komplett.

Hvordan vurderes søknaden?

Når vi har mottatt en komplett søknad fra deg, vurderer vi om emnet du har avlagt ved en annen utdanningsinstitusjon er overførbart til tilsvarende emne hos oss. Vi vurderer dette ut fra innhold, læringsutbytte og pensum i de aktuelle emnene. Dersom du har vanskeligheter med å finne rett dokumentasjon, anbefaler vi deg å ta kontakt med utdanningsinstitusjonen der du avla emnet.

Du kan forvente deg å få svar på søknaden innen 2 uker etter at Oslo Nye Høyskole mottok komplett søknad.

Dersom du får innvilget faglig godkjenning av utdanning, betyr det at emnet du har tatt fra før, innpasses i ditt studium ved Oslo Nye Høyskole og du slipper å ta emnet på nytt.

Obs! For at Oslo Nye Høyskole skal kunne tildele deg en grad eller utstede et vitnemål, må du ha avlagt minst 60 studiepoeng av den aktuelle graden/studieprogrammet hos oss.

64 MB grense.
Tillatte typer: txt, rtf, pdf, doc, docx, odt, ppt, pptx, odp, xls, xlsx, ods, jpeg, jpg, png.
64 MB grense.
Jeg bekrefter at jeg har lastet opp all nødvendig dokumentasjon:

Information message

Du kan trekke samtykket ditt når du ønsker ved å følge informasjon i e-post/SMS, eller ved å kontakte ONH. For informasjon om ONHs behandling av dine personopplysninger, se vår personvernerklæring.