Bachelor i digital markedsføring og ledelse med fordypning i innovasjon og entreprenørskap – nettstudium
Har du en idéskaper i magen og lyst til å drive med innovasjon i nye eller etablerte selskaper? Denne bacheloren gir deg innsikt og verktøyene du trenger for å realisere nye ideer i et digitalt landskap.
Fagområde: | Digital markedsføring |
Studiepoeng: | 180 |
Studiested: | Nettstudier |
Studiestart: | Høst eller vår |
Varighet: | Heltid 3 år eller deltid 4-6 år |
Opptakskrav: | Generell studiekompetanse |
Fysisk oppmøte: | Nei |
Eksamen: | Nettbasert |
Lånekassen: | Godkjent |
Pris: | kr. 39 900* |
*Pris per semester. Registreringsavgift og utgifter til materiell kommer i tillegg.
Dette er en fremtidsrettet bachelorgrad som kombinerer digital markedsføring, ledelse og innovasjon. Som et nettbasert studium, er det fleksibelt og lett å tilrettelegge for deg som vil kombinere studier med jobb.
Etter fullført studium, får du en bachelorgrad i digital markedsføring og ledelse. Innovasjon og entreprenørskap er en faglig fordypning innen denne graden.
Hva lærer du?
I løpet av studiet vil du få forståelse for hele innovasjonsprosessen – fra idéutvikling til lansering av nye produkter, tjenester eller selskaper. Du lærer om entreprenørskap, hvordan du bygger forretningsmodeller, tiltrekker investorer og gjennomfører markedsanalyser. Du får også innsikt i strategisk bruk av teknologi og hvordan du leder innovasjonsprosesser internt i etablerte organisasjoner. Studiet gir deg praktisk erfaring med problemløsning, kreativitet og beslutningstaking under usikkerhet.
Du vil blant annet lære om:
- Innovasjonsprosesser og idéutvikling
- Entreprenørskap og forretningsmodellering
- Strategisk teknologiutnyttelse og ledelse
- Lansering og skalering av nye produkter og tjenester

Hva er spesielt med denne fordypningen?
Fordypningen gir deg verktøyene til å tenke nytt og skape verdi i etablerte virksomheter eller som entreprenør. Du får innsikt i hvordan digitale teknologier og strategisk ledelse kan drive innovasjon og forretningsutvikling.
Dette studiet er basert på en bachelor i digital markedsføring og ledelse, og gir deg fordypning innen følgende emner:
Hvem passer studiet for?
En bachelorgrad i digital markedsføring og ledelse med fordypning i innovasjon og entreprenørskap er for deg som er nysgjerrig, kreativ og interessert i innovasjon, start-ups og digital utvikling. Det passer blant annet for deg som vil starte eget selskap, allerede er gründer, og for deg som vil jobbe med innovasjon internt i en bedrift.

Studer på heltid eller deltid
På ONH kan du ta nettstudier på deltid, og du kan tilpasse varigheten på deltidsstudiene til det som passer best for deg. Se mer om deltidsstudier under.
Læringsplattformen Qybele blir ditt viktigste verktøy under studiene. Her får du tilgang til en rekke ulike læremidler, som digitale forelesninger, oppgaver og tekster. I Qybele har du gode muligheter til å danne kollokviegrupper og kommunisere med dine medstudenter, og få personlig veiledning. I tillegg vil en studentrådgiver følge deg gjennom hele studietiden.
- Deltidsstudier på 4-6 år
Tar du en bachelorgrad som nettstudent ved ONH, kan du velge å ta den på deltid over fire til seks år. Les mer om våre deltidsstudier.
Mange tror at man må doble varigheten på studiene når man studerer på deltid. På ONH må du ikke ta bachelorgraden din på deltid over seks år. Du kan velge å ta den over fire år.
Tar du en bachelor innen digital markedsføring og ledelse, kan du legge det opp på følgende måte:
- Heltid på 3 år = 4 emner = 30 studiepoeng per semester
Estimat for studietid: 7 timer, 5 dager i uka - Deltid på 4 år = 3 emner = 22,5 studiepoeng per semester
Estimat for studietid: 25 timer i uka - Deltid på 6 år = 2 emner = 15 studiepoeng per semester
Estimat for studietid: 17 timer i uka
Du kan altså velge mengden emner du ønsker per semester. Det er også mulig å endre dette underveis (mellom hvert semester) dersom du ønsker å ta flere eller færre emner.
- Heltid på 3 år = 4 emner = 30 studiepoeng per semester
Videre studier og jobbmuligheter
Etter fullført bachelorgrad kan du blant annet jobbe som markedsfører, innovasjonsrådgiver, prosjektleder eller starte egen virksomhet. Studiet kvalifiserer også til relevante masterprogram innen innovasjon, markedsføring og ledelse.
Det arrangeres frivillige samlinger hvert semester der du får muligheten til å treffe forelesere og medstudenter. Samlingene vil foregå på campus i Oslo, med forbehold om at det er nok påmeldte.