Bachelor i digital markedsføring og ledelse med fordypning i prosjektledelse
Er du interessert i å lede prosjekter og skape resultater innen digital markedsføring? Denne bachelorgraden gir deg verktøyene du trenger for å planlegge, gjennomføre og evaluere prosjekter innen digital markedsføring og ledelse. Du får en etterspurt faglig kombinasjon av digital kompetanse, forretningsforståelse og prosjektledelse – som gjør deg attraktiv for fremtidens arbeidsmarked.
Fagområde: | Digital markedsføring |
Studiepoeng: | 180 |
Studiested: | Nettstudier |
Studiestart: | Høst eller vår |
Varighet: | Heltid 3 år eller deltid 4-6 år |
Opptakskrav: | Generell studiekompetanse |
Fysisk oppmøte: | Nei |
Eksamen: | Nettbasert |
Lånekassen: | Godkjent |
Pris: | kr. 39 900* |
*Pris per semester. Registreringsavgift og utgifter til materiell kommer i tillegg.
Studiet gir deg en helhetlig utdanning i digital markedsføring og ledelse, med et spesielt fokus på prosjektledelse som arbeidsform. Bachelorgraden er nettbasert, som gir deg friheten til å planlegge studiehverdagen etter egne behov, samtidig som du får tett faglig oppfølging via vår digitale læringsplattform Qybele.
Etter fullført studium, får du en bachelorgrad i digital markedsføring og ledelse. Innovasjon og entreprenørskap er en faglig fordypning innen denne graden.
Hva lærer du?
Du lærer å planlegge, gjennomføre og lede prosjekter effektivt i en digital kontekst. Du får innsikt i moderne prosjektmodeller verktøy som skaper struktur, fremmer samarbeid og gir kontroll i markedsføringsprosjekter. Du utvikler forståelse for økonomistyring, ressursplanlegging og hvordan du målretter innsatsen for å oppnå målbare resultater. Studiet gir deg også ferdigheter i endringsledelse, teamarbeid og kommunikasjon – nøkkelfaktorer i suksessfulle digitale prosjekter.
Du lærer blant annet om:
- Samarbeidsbaserte prosjektmodeller og rammeverk
- Budsjettstyring og målrettet prosjektøkonomi
- Ledelse av endringer og teamutvikling
- Praktisk planlegging og evaluering av prosjekter
Fordypning i prosjektledelse
Prosjektbasert arbeid er utbredt i både privat og offentlig sektor. Gjennom studiet får du inngående innsikt i prosjektmodeller, økonomistyring og ledelse av endringsprosesser. Kompetansen du opparbeider deg er direkte anvendbar i mange forskjellige, spennende bransjer.
Studiet er bygget opp som en bachelor i digital markedsføring og ledelse, men med forhåndsvalgte fordypningsemner, som er:
- Prosjektledelse II: samarbeidsfokuserte prosjektmodeller
- Prosjektøkonomi og målstyring
- Endringsledelse
Studer på heltid eller deltid
På ONH kan du ta nettstudier på deltid, og du kan tilpasse varigheten på deltidsstudiene til det som passer best for deg. Se mer om deltidsstudier under.
Læringsplattformen Qybele blir ditt viktigste verktøy under studiene. Her får du tilgang til en rekke ulike læremidler, som digitale forelesninger, oppgaver og tekster. I Qybele har du gode muligheter til å danne kollokviegrupper og kommunisere med dine medstudenter, og få personlig veiledning. I tillegg vil en studentrådgiver følge deg gjennom hele studietiden.
- Deltidsstudier på 4-6 år
Tar du en bachelorgrad som nettstudent ved ONH, kan du velge å ta den på deltid over fire til seks år. Les mer om våre deltidsstudier.
Mange tror at man må doble varigheten på studiene når man studerer på deltid. På ONH må du ikke ta bachelorgraden din på deltid over seks år. Du kan velge å ta den over fire år.
Tar du en bachelor innen digital markedsføring og ledelse, kan du legge det opp på følgende måte:
- Heltid på 3 år = 4 emner = 30 studiepoeng per semester
Estimat for studietid: 7 timer, 5 dager i uka - Deltid på 4 år = 3 emner = 22,5 studiepoeng per semester
Estimat for studietid: 25 timer i uka - Deltid på 6 år = 2 emner = 15 studiepoeng per semester
Estimat for studietid: 17 timer i uka
Du kan altså velge mengden emner du ønsker per semester. Det er også mulig å endre dette underveis (mellom hvert semester) dersom du ønsker å ta flere eller færre emner.
- Heltid på 3 år = 4 emner = 30 studiepoeng per semester
Videre studier og arbeidsrelevans
Dette studiet gir deg grunnlag for roller som blant annet prosjektleder i markedsavdelinger, teamleder eller prosjektkoordinator. Du kan også bygge videre med en master i ledelse eller innovasjon.
Med en bachelor i digital markedsføring og ledelse med fordypning i prosjektledelse kan du jobbe innen en rekke spennende bransjer og sektorer. Utdanningen passer for deg som liker å jobbe med mennesker, bruke kreativitet i problemløsning og samtidig ha struktur og fremdrift i prosjekter. Du kan jobbe innen alt fra byråverdenen og mediehus til retail, tech, kultur, reiseliv og offentlig sektor.
Kompetansen passer spesielt godt sammen med interesse for teknologi og kommunikasjon, og kombinasjonen gir deg et sterkt fundament for å lede tverrfaglige team og digitale prosesser. Det passer også godt for deg som ønsker å forstå både strategi og utførelse – og bruke innsikten til å skape resultater.
Etter en fordypning i prosjektledelse kan du jobbe som:
- Prosjektleder i reklame-, kommunikasjons- eller digitalbyrå
- Kampanjeleder eller innholdsansvarlig i markedsavdelinger
- Digital markedsfører med ansvar for koordinering og fremdrift
- Konsulent innen digital strategi, kommunikasjon eller innovasjon
- Koordinator i event- og opplevelsesbransjen
- Prosjektkoordinator i offentlig sektor eller ideelle organisasjoner
- Markedssjef eller teamleder etter noen års erfaring
- Growth hacker eller performance marketing manager med prosjektansvar
- Produkteier (Product Owner) i teknologibedrifter eller digitale plattformer
Det arrangeres frivillige samlinger hvert semester der du får muligheten til å treffe forelesere og medstudenter. Samlingene vil foregå på campus i Oslo, med forbehold om at det er nok påmeldte.