Nettstudier

Årsstudium i organisasjonspsykologi og ledelse

Ønsker du å lære om hvordan mennesker fungerer i organisasjoner og hva god ledelse er? Med et årsstudium i organisasjonspsykologi og ledelse lærer du om psykologiske fenomener på en arbeidsplass, som for eksempel konflikter og motstand mot endring. I tillegg lærer du ulike ledelsesteorier og hvordan ledelse kan bidra til å både hemme og fremme produktivitet og et godt arbeidsmiljø.

* Pris pr. semester. Registreringsavgift og utgifter til materiell kommer i tillegg
Opptakskrav: Generell studiekompetanse
Studiested: Nettstudier
Studiestart: Høst og vår
Studieomfang: Heltid og deltid
Lånekassen: Godkjent
Eksamen: Nettbasert
Fysisk oppmøte: Nei

Hvorfor velge årsstudium i organisasjonspsykologi og ledelse?

Årsstudiet passer for deg som er interessert i organisasjon og ledelse, og ønsker å lære mer om hvordan mennesker fungerer i organisasjoner. Studiet vil gi deg en bred og grunnleggende introduksjon til organisasjonspsykologi og ledelse og et solid faglig påfyll innen tematikk som er relevant for arbeidslivet.

Videre studier

Hvis du ønsker å studere videre etter årsstudiet, kan du fortsette på bachelor i organisasjonspsykologi på nett hos oss. Alle emnene i årsstudiet inngår også i bachelorprogrammet, og dermed får du innpass for emnene du allerede har tatt. Dette forutsetter at du har godkjent de 60 studiepoengene fra årsstudiet.

to personer sitter ved et bord og en skriver notater - man ser ikke ansikt

Hva lærer du i organisasjonspsykologi og ledelse?

Vi har fokus på å tidlig etablere et fruktbart og aktivt læringsmiljø, hvor du og medstudentene dine blant annet bruker hverandre som ressurser i læringsarbeidet.

Læringsplattformen Qybele blir ditt viktigste verktøy under studiene. Du får tilgang til undervisning, oversikt over timeplan og arbeidskrav. Du får personlig veiledning og gode kommunikasjonsverktøy for å diskutere og snakke med medstudenter. I tillegg vil en studentrådgiver følge deg gjennom hele studietiden.

På dette studiet lærer du blant annet om:

• Organisasjonspsykologisk teori, metode og verktøy – med en praktisk tilnærming
  • Sentrale ledelsetemaer som e-ledelse, konsekvenser av ledelse for produktivitet og trivsel, destruktiv ledelse og teamledelse
  • Å kunne planlegge og utvikle endrings- og utviklingsarbeid – som ivaretar både bedriften og arbeidstakers behov
  • Kommunikasjon og relasjonsforståelse i organisasjoner og om ledelse som vitenskapelig fagområde med sentrale teorier og perspektiv

Se alle studier ved ONH